Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2009 18:12 - Хипноза в ежедневието ни - как въздействаме на живота на хората, с които общуваме
Автор: reason Категория: Технологии   
Прочетен: 10292 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 22.02.2009 18:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Съзнанието запечатва всичко, което някога ти се е случило. Откритието започва с една операция (преди години) на страдащ от епилепсия човек. Съвременните лекарства още не са открити. Един мъж на име Пенфийлд открива, че най-тежките случаи на епилепсия могат да бъдат облекчени значително чрез хирургическа намеса. Правят се няколко плитки нареза по повърхността на мозъка и готово. От съображения за безопасност, пациентът трябва да е в съзнание по време на операцията, затова му се прави само местна анестезия. Пациентите имат интересни преживявания докато трае операцията. В момента, в който лекарят докосне мозъка, един пациент си спомня подробности от филм гледан преди десетки години, аромата на парфюм в киносалона, при следващото докосване пациентът си спомня с подробности четвъртия си рожден ден. Пациентът дори си спомня неща, останали незабелязани от него навремето.
Следват редица проучвания докато лекари и психолози стигат до удивителен извод - всичко, абсолютно всичко - звуци, гледки, усещания - се съхранява в човешкия мозък завинаги заедно с изпитаните по съответния повод емоции. Често е трудно да си припомним нещо, но то стои в мозъка и оказва своето влияние върху мислите, идеите и поведението ни.
Да си припомним някои събития от детството. Колко пъти сме чували следните изказвания: "Ти си голям мързел!", "Много си тъп/а", "Ама че си разхвърлян/а", "Ще паднеш!", "Ще се удариш!", "Може ли да си толкова гаден/гадна?", "Безнадежден си!", "Страшно досаден си!", "Да не си луд/а?!", "Ще станеш като чичо си (дето е в затвора)", "Ще съжаляваш".
Децата вярват, че възрастните са умни и знаят повече. Въпреки че детето ще се противопостави на подобен род изказвания по негов адрес, то знае, че ти като възрастен много по-добре знаеш кой какъв е. Децата също така се стремят да оправдаят нашите очаквания. Като кажете на детето колко е тъпо, то става тъпо (като в началото само се прави на такова). Като му кажете, че е досадно, то се чувства отхвърлено и търси вашето внимание, с което наистина започва да досажда. Когато 3-годишната Али чуе как родителите й обсъждат с приятели, че тя често пада и се удря ("Изразходваме цял кашон бинт за една седмица!"), тя няма да спре да пада. Когато обаче след време родителите й се сетят какво става и започнат да се изненадват на всяка рана на Али и да й повтарят как тя е внимателна и знае да се пази, Али ще спре да се наранява (история по истински случай).
С нагласата и действията си спрямо детето, ние го програмираме, оформяме представата му за самото него и тя се загнездва дълбоко в него. Децата размишляват върху подобни оценки от родителите (самата ви нагласа към детето е вид оценка) и търсят потвърждения за тях. А потвърждения лесно се намират - на всеки се е случвало да бъде мързелив, разхвърлян, в лошо настроение, егоистичен, непослушен. Има ли смисъл да затвърдим оценката за едно действие на детето като оценка на самото дете, която ще остане в него завинаги? Може би е подходящо да изразяваме положително отношение - "Ти си върхът!", "Страхотен си!", "Гордея се с теб!", "Ти си умен/добър" - което да се загнезди в представата на детето за себе си и да го ръководи през целия му живот. Но защо забелязваме (и отбелязваме пред детето) само негативното? Дете, което вярва, че е мързеливо, неспособно, егоистично, лошо, досадно и злобно, няма да стане по-различно като възрастен. Повтаряйте подобни глупости на детето и не се чудете после на резултатите. Защо да са глупости? Наистина в някои моменти децата (и приятелите ни) отговарят на тези оценки. Това в никакъв случай не е причина да затвърдите оценка от едно действие като оценка за самия човек. Има разлика във въздействието на "Трябва да споделяш играчките си с другите деца, защото така ще можеш да играеш както с твоите, така и с техните играчки" и на "Ама че си егоист! Сега ще ти взема играчките за да се научиш да слушаш!"

Какво не трябва да се прави:
1. Когато се карате на детето, не използвайте обидни квалификации, след като можете да се ограничите до ясно изискване
- "Остави това на мястото му, негодник такъв!", когато можете да постигнете същия ефект без негативен страничен ефект със "Остави това на мястото му."
2. Не използвайте обидни квалификации под формата на закачка
- "Ей, звярска паст, вечерята ти е готова!"
3. Не сравнявайте
- "Същия си като баща си", "Защо не си добра като сестра си?"
4. Не прибягвайте до заплахи
- "А си го ударил, а съм те убила!" - най-вероятното въздействие на такава заплаха е или детето да реши, че светът е опасно място, населено от опасно луди, или че не трябва да се обръща особено внимание на мама - дрънка каквото й дойде на ум.
5. Не говорете пред трето лице за недостатъците на детето в негово присъствие
- "толкова е срамежлив, вече незнам какво да го правя", "Тя вечно пада и се удря.", "Тя не е много умна" (пред 2-годишно дете, което "няма да разбере")
6. Не внушавайте чувство за вина, за да контролирате детето
- "Иде ми да легна и да умра от теб", "Виж само какво ми причиняваш!"

Какво може да се прави:
1. Когато искате да направите забележка
- "Достатъчно голям си, за да оставяш братчето си да те докарва до това състояние. Хайде да помислим какво можеш да направиш, за да се спогаждате по-добре"
2. Когато децата имат трудности
- "Не е лесно да се сприятелиш с някого за един ден. Ти си чудесен приятел и като те опознаят, децата сами ще те заобичат". "Ти си много умен и ще успееш да решиш тези задачи, стига мъничко да ти се помогне". "Ще оздравееш за нула време!"

Не само похвалите и укорите имат значение. Ние програмираме детето с командите и инструкциите си. Можем да кажем на детето "Само да си посмял да се сбиеш с някого в училище днес", а можем и да кажем "Приятно прекарване в училище и да си играеш само с децата, които харесваш". Разликата е в начина, по който работи човешкото съзнание. Ако някой ви предложи 1 милион, за да не си представите синя маймуна в продължение на 2 минути, никога няма да го направите. Ако кажете на детето "Гледай да не паднеш от дървото", то ще следва 2 команди - "гледай" и "да не паднеш". За мозъка няма разлика между това, което си представя и това, което става наистина. Представете си например, че захапвате лимон и вижте реакцията си. Дете, което си представя как пада от дърво, най-вероятно ще падне от него. Много по-добре е да дадете същия съвет, но по различен начин - "Потърси здраво и удобно за стъпване място като се казваш". Детето трябва да си представи какво следва да направи, а не какво не бива да прави.

С мислите и действията си програмираме хората около себе си. Не само децата, които възприемат хиляди пъти по-дълбоко вашите мисли и действия, но и възрастните - вашите приятели се поддават на програмиране. Опасно оръжие в неподходящи ръце... За начало можете да следвате един прост съвет - "Бъди верен на себе си". С други думи, не се правете на весел и щастлив когато сте бесен и нещастен. Хората около вас долавят безпогрешно емоциите ви и ако забележат несъответствие в емоциите и действията ви, ще се объркат, а децата (и хората, които ви познават прекалено добре) ще решат, че проблемът е в тях. Останалите ще решат, че нещо не е наред с вас психически. Отглеждането на дете е огромна отговорност, която не би трябвало да се дава току-така на всеки (както е сега), но вече можем да правим подобрения в начина си на мислене и действията си, с цел създаването на уверени в себе си, достойни хора, отговорни и щастливи от живота.

П.С. Постигна провокираха идеите в книгата на Д-р Хаим Гинът "Тайната на щастливите деца"


Тагове:   как,   общуваме,   хипноза,


Гласувай:
0
0



1. dusha - ..
22.02.2009 21:33
страхотна тема и много вярна!
цитирай
2. victoriavselena - много хубав постинг
23.02.2009 08:10
точно на тази основа работи тренинга - да открие всички тези твръдения, които всъщност не са наши, но сме ги приели като такива и ни управляват в ежедневието. Ако тези твърдения(истини) ни служат по пътя на поставената цел е чудесно, но и има и такива, които ни пречат да успеем. Примера за детето, което пада. Ако ти казват, че ти винаги падаш в нас се заражда страх от височина и от там страх от провал или успех. И ние не "мърдаме" много, не поемаме рискове (шансове) само защото знаем, че ни винаги ще паднем (ще се провалим). И с това твърдение, можем да живеем цял живот. Една от техниките на тренинга е разкрием тези твърдения и да ги променим. След което ще започнем да събираме доказателства, че новото твърдение е вярно. Например в "Аз винаги успявам да е проваля" - ако фокусът с епостави на думата УСПЯВАМ - това автоматично те превръща в човек, който винаги успява и от този момент ще започнем да забелязваме и успехите си, а не само провалите си. Веднъж повярвали, че ние сме успели хора това ще се отрази на цялата ни същност, поведение, начин на живот. Благодаря за постинга.
цитирай
3. lubopitstvo - Ами, Лена, какво да кажа. . . Много ...
23.02.2009 13:43
Ами, Лена, какво да кажа...Много имам да се уча.
цитирай
4. mamas - Много
23.02.2009 22:36
полезна информация. Някои неща уж ги знаем, но забравяме да ги прилагаме. Трябва да се напомня по-често, особено на млади родители...Ще препоръчам това на дъщеря си.
цитирай
5. vmir - Наистина прекалено много хора у нас игнорират гореспоменатите нетрудни за разбиране правила.
24.02.2009 07:05
А са важни за всеки.
цитирай
6. doriana - Въпрос на традиции е. Децата на в...
24.02.2009 17:24
Въпрос на традиции е. Децата на възрастните се движат по тяхната матрица. Когато възрастните са били деца са се движели по матрицата на своите възрастни, която всъщност е била същата. За да бъде прекъсната порочната връзка следва да има някакъв прелом. Който обикновено идва след преживяване на всеобща криза (да приемем криза в отношенията), която е доста бурна, да не кажа и травмираща. На такива кризи им се вика "революции". Не знам обаче кое би отключило такава революция като правя ретроспекция на наропсихологията ни!
reason, благодаря ти за постинга! Трябва да има и такива неща да се четат отвреме-навреме!
цитирай
7. zik - Браво! :)
25.02.2009 14:17
Много ми хареса написаното! Поздравления!
Абсолютно съм съгласен с това което се казва, и за това че посланията винаги трябва да са позитивни и ориентирани към това което желаеш да се случи, а не към противното, т.к. човека е творец и всичко което му попада в полезрението той го сътворява, не може само да сътворява несътворяване, както обикновено ни съветват по възрастните, а и ние понякога самозабравили се по навик, а уж знаейки...
viva la revolution! :)
цитирай
8. begetron426 - Една голяма истина за ролята и същността ...
25.02.2009 15:46
Една голяма истина за ролята и същността на думите да ни зомбират, когато не целим това, а дори най-невинно го правим като го определяме за добро. Какво ще стане, когато целенасочено правим това при мистифицирането, догматизирането, идеологизирането и други извръщения на истината посредством думите. Отговорът е, подменяме истината с лъжа. Все още не е толкова опасно, ако това налагане на лъжата е само временно. Описаното в поста ни дава възмможност да разберем, че дори най-безобидното извръщение с думи се вкоренява дълбоко в нас. Мистиката, религията, идеалозите и лъжците отдавна са открили това свойство на думите да обърква човека като повлияват на неговото съзнание, но отрицателно, разбира се - подменят истината с лъжа, за да имат влияние върх него. Всичко това те го налагат с всекидневни задължителни правила и ограничения, за да държат във вериги човешкото съзнание, което да не може да използва и другото си свойство на свободния избор. Така се ражда фанатизма задължителна вяра в лъжата без възможност за проверка на истината.
Така че думите се оказаха най-силния и опасен опиум за човешкия мозък, под чието влияние са извършени най-зловещите престъпления срещу човечеството. Затова трябва да разкрием истината за света, в който живеем, за да я опознаем и приложим за очистването на света от опиата на думите заради благото на човека. Поздрав!!!
цитирай
9. suninmymouth - Браво
26.02.2009 11:15
Да, наистина, мерси за постинга! :)
цитирай
10. set - Благодаря за постинга.
26.02.2009 11:46
Страхотен е, имах нужда от такава информация. Благодаря отново.
*
цитирай
11. floe - Чета успоредно
26.02.2009 13:32
"Изкуството да бъдеш родител" и "Подсъзнанието може всичко". Почти успявам да се преборя :-) и със себе си и с децата си. Ще потърся и "Тайната на щастливите деца". Благодаря!
цитирай
12. apollon - От телевизията по голям хипноти...
28.02.2009 19:39
От телевизията по голям хипнотизатор в днешния й изроден вариант няма
цитирай
13. анонимен - hipnozata v ejednevieto ni
28.02.2009 23:32
Tova se otnasq ne samo za malkite deca, ni i za nas - golemie deca. Moq kolejka si be6e vnu6ila, 4e e bolna ot rak i za malko ne se razbolq naistina. Napravih i edna dwlga psihoterapiq (ne swm psihoterapist), sled koqto tq se vze v rwce i sega e jiva i zdrava. Vinagi moje da se pomogne, stiga da ti vqrvat. Az vinagi uspqvam, jelaq go na vsi4ki !!!
цитирай
14. novanova - напомня за ефекта на Пигмалион
03.03.2009 23:07
И е доста маниполативен подход. Но за възпитанието на децата, ако съумееш да го приложиш по правилния начин, би бил много полезен и ефективен.
цитирай
15. ivesa - Някои хора не се поддават на хипноза...
06.03.2009 20:37
Процесът на общуването съдържа обмен на информация и интеракции - взаимодействия.Участниците в общуването си въздействат психически взаимно.За програмирането на ума се знае много отдавна.Съществува и NLP психотерапевтичен подход,който лекува психиката чрез програмиране,но това може да се прави само от опитни психотерапевти.
Отглеждането на дете е изключително отговорна задача.Поздрави за полезните съвети към родителите!:)))
цитирай
16. rustam - Колко сме грешни
08.03.2009 02:46
пред децата си. Благодаря за текста.
цитирай
17. iliada - ЧЕСТИТ ОСМИ МАРТ ,ПРИЯТЕЛЧЕ!
08.03.2009 08:54
ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА ПРАЗНИКА!:)
цитирай
18. reason - iliada
08.03.2009 13:55
Благодаря ти! Честит 8 март и на теб и на всички дами в blog.bg! :-)
цитирай
19. анонимен - хипноза в ежедневието ни-как въздействаме на живота на хората с които общуваме
20.05.2012 10:04
харесва ми
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reason
Категория: Технологии
Прочетен: 399634
Постинги: 39
Коментари: 336
Гласове: 8775
Архив
Календар
«  Септември, 2017  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930